Delta wytacza pozew o wartości 500 milionów dolarów przeciwko CrowdStrike

Delta twierdzi, że straciła setki milionów dolarów z powodu przestojów i innych kosztów po incydencie, podczas gdy CrowdStrike twierdzi, że nie ponosi odpowiedzialności za więcej niż 10 milionów dolarów.

Delta Air Lines pozywa CrowdStrike, aby odzyskać 500 milionów dolarów przychodów, które straciła z powodu awarii CrowdStrike na początku tego roku, co doprowadziło do szeregu problemów i zakłóciło działalność firm, linii lotniczych, dostawców opieki zdrowotnej i innych.

Przyczyną słynnej awarii, która miała miejsce w lipcu, była wadliwa aktualizacja wywiadu zagrożeń dla CrowdStrike Falcon Sensor, oprogramowania do wykrywania i zapobiegania zagrożeniom w chmurze. Po zbadaniu problemu CrowdStrike poinformował, że jego zespół inżynierów odkrył błąd w polityce zapobiegania skanowaniu pamięci, wadę, która nie została zidentyfikowana podczas etapów testowania. To ostatecznie doprowadziło do wyświetlania przez serwery Microsoftu „niebieskiego ekranu śmierci” na całym świecie i zbiorowego chaosu w odpowiedzi.

Advertisement

W czasie awarii Delta poinformowała, że musiała odwołać tysiące lotów — około 7 000 między 19 a 24 lipca — co wpłynęło na 1,3 miliona klientów i spowodowało liczne pozwy zbiorowe.

W swoim zgłoszeniu do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) linia lotnicza oszacowała, że odzyskanie po awarii będzie kosztować około 170 milionów dolarów. Teraz linia lotnicza szuka prawnych środków, aby odzyskać utracone środki, plus odszkodowania karne za awarię.

Advertisement