Właściciele firm mówią Liquid Web, że tracą ruch z powodu słabej wydajności strony internetowej, a jeden na dziesięciu twierdzi, że ich współczynniki odrzuceń wynosiły ponad 50%
Słaba wydajność strony internetowej kosztuje firmy tysiące rocznie – nawet 15% rocznego przychodu.
Badanie 206 firm o średnim rocznym przychodzie 119 000 USD przeprowadzone przez Liquid Web wykazało, że tracą średnio 20 172 USD rocznie z powodu słabej wydajności strony internetowej.
Ponad jeden na dziesięciu powiedział, że doświadczył przestojów strony internetowej w ostatnim roku, a ponad jedna trzecia stwierdziła, że doświadczyła wolnych czasów ładowania strony w ostatnim roku.
Dwie trzecie firm stwierdziło, że straciło przychody w wyniku tego, a ponad połowa stwierdziła, że przegapiła kluczowe możliwości rozwoju. Ponad cztery na dziesięć stwierdziły, że ucierpiała reputacja ich marki, a jedna trzecia zauważyła wzrost liczby skarg klientów.
Średnio właściciele firm zgłaszali utratę 7,5% ruchu z powodu słabej wydajności strony internetowej. Jeden na dziesięciu powiedział, że ich współczynniki odrzuceń – gdzie użytkownik ogląda tylko jedną stronę na stronie internetowej, a następnie opuszcza – wynosiły ponad 50%.
Jeden na ośmiu właścicieli firm zgłosił utratę przychodów każdego miesiąca z powodu słabej wydajności strony internetowej. A 13% firm e-commerce zgłosiło straty przychodów odpowiadające średnio 11% rocznemu niedoborowi.
I, ostrzega Liquid Web, dla firm, które w dużym stopniu polegają na sezonowej sprzedaży lub nowych wydaniach produktów, wpływ tych problemów z wydajnością w dni o dużym ruchu jest prawdopodobnie znacznie większy.
„Wielu właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo wolna wydajność wpływa na doświadczenie klienta,” powiedziała Tiffany Bridge, menedżer produktu, aplikacje e-commerce, bezpieczeństwo i usługi profesjonalne w Liquid Web.
„Kiedy strony ładują się zbyt długo, klienci odchodzą – czasami na zawsze – co skutkuje utratą sprzedaży i zniszczonym zaufaniem. Szybszy hosting zapewnia solidną podstawę dla lepszej wydajności strony internetowej, zwłaszcza na platformie, która automatycznie zawiera funkcje przyspieszające stronę.”
Poza rentownością, powiedział Liquid Web, niektórzy liderzy biznesu również często martwią się, że słaba wydajność strony internetowej może zaszkodzić reputacji ich marki lub prowadzić do utraconych możliwości biznesowych. Ponad jedna czwarta uważała, że słaba wydajność powoduje, że pozostają w tyle za rywalami z bardziej niezawodnymi stronami internetowymi.
Podczas próby poprawy swoich stron internetowych, badania wykazały, że 38% zoptymalizowało obrazy i kod; 32% zmniejszyło liczbę skryptów lub wtyczek stron trzecich, a 27% stwierdziło, że przeszło na dostawcę hostingu o wysokiej wydajności.
Prawie jeden na pięciu wdrożył strategie buforowania, a jeden na dziesięciu dodał sieć dostarczania treści (CDN).
Największą przeszkodą w ulepszeniach, jak wykazały badania, jest koszt – problem dla połowy firm – z brakiem doświadczenia technicznego wskazanym przez 30%. Inne bariery dla modernizacji obejmują brak czasu, niejasny zwrot z inwestycji (ROI) i ogólny brak zasobów.